Cerca ricetta o ingrediente...

Pomodori ripieni di riso / Rosii umplute cu orez

Ricetta presa da un libro di cucina rumeno.

Ingredienti:
* 10-12 pomodori
* 1 cipolla
* 1 carota
* 1 tazza di riso
* 300g. di funghi in scatola
* 4 cucchiai di olio extravergine di oliva
* brodo vegetale
* prezzemolo
* formaggio grattugiato grana, pecorino, parmigiano
* sale e pepe
Per sugo
* ½ tazza di acqua
* 2 pomodori sbucciati dalla loro pelle
* 2 cucchiai di olio
* un spicchio di aglio o 1 cucchiaino polvere d’aglio
* sale
...................................................
Si taglia la parte di sopra del pomodoro, dove c'e il picciolo, si toglie la polpa e i semi e salate , si mettono rovesciati a sgocciolare , cosi lasciano la loro acqua. In un tegame mettiamo la cipolla tritata finemente ,l'olio e la carota grattugiata, rosoliamo un po’ sul fuoco , aggiungiamo il riso e cuocerlo per un paio di minuti ,aggiungete il brodo di verdure. Quando incomincia a bollire, aggiungete la polpa di pomodoro tritata e anche poco di sugo,i funghi scolati di olio e tritati ,sale e prezzemolo.
Tenete ancora per altri 5 minuti e spegnete il fuoco. Deve risultare un riso non troppo asciutto, con lui riempiamo i pomodori.
In un tegamino mettiamo 2 cucchiai d'olio ,un spicchio d'aglio tritato a soffriggere ,aggiungiamo i due pomodori spelati e tritati bene ,mezza tazza di acqua e sale ,lasciate a bollire circa 10 minuti .
Mettiamo i pomodori ripieni di riso in una pirofila per forno, sopra rovesciamo il sugo , e spolverizziamo con del formaggio grattugiato,inforniamo per 15 minuti . Si possono servire nel piatto con del prezzemolo tritato, caldi .Sono buoni anche freddi.



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



Reteta luata dintr-o carte de bucate romaneasca.

Ingrediente:
* 10-12 rosii
* 1 ceapa mare
* 1 morcov
* 1 cana de orez
* 300 gr. ciuperci in conserva
* branza rasa (parmezan,cascaval) de pus deasupra
* supa de zarzavat
* 4 linguri ulei de masline
* patrunjel tocat
* sare,piper
Pentru sos:
* apa(1/2 cana)
* 2 rosii curatate de pielita
* 2 linguri ulei masline
* 1 catel de usturoi tocat marunt sau 1 lingurita praf de usturoi
* sare
..............................................

Se taie rosia in partea unde a fost codita, se scoate miezul cu semintele, se sareaza si se aseaza cu gura in jos sa se scurga.In acest timp,ceapa taiata marunt se prajeste in ulei, impreuna cu morcovul ras, se adauga orezul si,cand incepe sa se rumeneasca ,se stinge cu supa de zarzavat. Se lasa sa dea 2-3 clocote, se adauga miezul rosiilor tocate si zeama (nu neaparat tot) si apoi ciupercile tocate si scurse de ulei (daca sunt cele conservate in ulei), se tine alte 5 minute, se adauga sarea, patrunjelul. Important este ca compozitia finala sa fie putin zemoasa. Se umplu rosile, se aseaza intr-o cratita si se toarna deasupra sosul facut din apa, ulei, sare, rosile curatate de pielta si tocate marunt, usturoiul, tinute la foc potrivit, circa 10 minute. Deasupra rosiilor se presara putina branza rasa . Se dau la cuptor 15 minute la foc mic. Daca dorim le servim cu putin patrunjel tocat deasupra. Se servesc calde dar sunt bune si reci.

2 commenti:

  1. acum chiar ca inghit in sec...nu am facut anul acesta rosii umplute..abia astept sa fac si eu ..este o mancare care o mancam intotdeauna cu placere..mai punem si putina smantana...si gata !!
    pupice :)

    RispondiElimina
  2. Si noua ne plac rosiile umplute si chiar cu alte feluri de umpluturi...imi vine in minte, de exemplu, cu ton. Mie imi plac si reci sa le mananc...mai ales vara.

    RispondiElimina

Grazie, i vostri commenti sono sempre graditi...
appena posso ricambierò la visita ◕‿◕

Seguo