Cerca ricetta o ingrediente...

Finocchi in umido / Fenel (fenicul) cu sos de rosii


Ingredienti:
* 2 pezzi grossi di finocchi
* 1 carota
* 1 costa(gambo) di sedano
* 1 cipolla piccola
* 2 cucchiai di olio d’oliva extravergine
* 2 tazze di passato di pomodoro
* ½ bicchiere di vino bianco(facoltativo)
* parmigiano o grana grattugiato
* sale e pepe

................................
Lavate e pulite i finocchi ,eliminate le code e le foglie esterne ,poi lesateli in acqua salata ,ma non troppo,tagliateli a spicchi. Tritate la cipolla,sedano e la carota e fateli appassire in padella con l’olio .Aggiungete la passata di pomodoro e poco brodo di verdura lasciando a bollire qualche minuto, mettete dentro i finocchi ,li insaporiamo per circa 3-4 minuti e spegniamo il fuoco. Aggiustiamo di sale e mettiamo un po’ di pepe. Mettiamo tutto in una pirofila da forno, spolverizziamo con il formaggio grattugiato e mettiamo nel forno o grill per 10-15 minuti .
Si può mettere anche ½ bicchiere di vino bianco,quando soffriggiamo la carota ,cipolla e sedano; quando evapora ,aggiungiamo la passata di pomodoro.

Altre ricette che faccio ... finocchi alla besciamella e finocchi marinati.







>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Ingrediente:
* 2 bucati mari fenel (bulbi de fenicul)
* 1 morcov
* 1 telina- tulpina verde
* 1 ceapa mica
* 2 linguri ulei
* 1/2 pahar vin alb (facultativ)
* 2 cani passata de rosii/pomodoro
* parmezan ras sau cascaval,alta branza care se topeste
* sare, piper
..................................
Se pune la fiert, in apa cu sare, fenelul. Cand intra fulculita in el, fiind putin crocant, oprim fierberea si-l scoatem din apa. Nu trebuie sa fie foarte fiert.
Punem uleiul in tigaie, morcovul, telina si ceapa tocata cubulete marunt, le calim cateva minute, adaugam putina apa sau supa de zarzavat si lasam in continuare pe foc sa fiarba. Adugam sosul de rosii, si lasam sa scada putin.
Intre timp, taiem fenicul in felii si il punem in tigaie, peste sosul de rosii, amestecam incet, lasam circa 3-4 minut, apoi stingem focul. Daca sosul scade prea mult adugam apa sau supa de zarzavat, saram daca este nevoie. Adaugam daca este nevoie sare si piper.
Punem fenicul intr-o forma, presaram de parmezan ras (cascaval) si dam la cuptor sau grill 10-15 minute.
Daca dorim, putem adauga si 1/2 pahar de vin alb cand calim telina, morcovul si ceapa. Dupa ce s-a evaporat vinul, se adauga sosul de rosii.

Alte retete cu fenel care fac: fenel cu sos besamel si fenel marinat .

9 commenti:

  1. Stimata Doamna,

    Numele meu este Alina Marin si va contactez din partea comunitatii culinare Gustos.ro. Recent, am introdus o noua facilitate pe site-ul nostru, prin care utilizatorii pot vedea cele mai noi posturi de pe blogurile culinare selectate de noi, astfel incat sa fie la curent cu cele mai noi retete sau sfaturi pentru gatit din comunitatea bloggerilor culinari.

    Imi face mare placere sa va anunt ca am selectat blog-ul dumneavoastra pentru a aparea in aceasta sectiune, iar utilizatorii Gustos.ro vor putea viziona in timp real cele mai noi posturi scrise de dumneavoastra. Astfel, incercam sa promovam comunitatea blogurilor culinare si sa le aducem la cunostinta utilizatorilor Gustos.ro.

    Pentru a accesa sectiunea "Bloguri gustoase", va indemnam sa dati click pe acest link: http://www.gustos.ro/bloguri-gustoase/.

    In final, dorim sa va felicitam pentru calitatea blogului dumneavoastra si timpul dedicat acestuia.

    Cu drag,

    Alina Marin,
    Project Manager Gustos.ro

    RispondiElimina
  2. Draga Alina Marin,

    Sunt magulita, ca a-ti decis sa selectati blogul meu , pentru a fi publicat pe Gustos.ro ,in noua sectiune a comunitatii blogerrilor culinari.
    Va multumesc mult, pentru cuvintele de apreciere adresate micului meu blog.
    Toate cele bune!

    Cu stima,

    Nicoleta

    RispondiElimina
  3. Nico, tare buni sunt finocchi gatiti asa cu sos de rosii! Se pot manca si reci deci, deci o ideee pentru zilelea astea calduroase!

    RispondiElimina
  4. Adevarat sunt buni si reci...si nu au nici multe calorii, gatiti in felul asta!

    RispondiElimina
  5. Nico, ce bine ca mi-ai adus aminte de reteta asta, am zis ca o mai fac si parca m-am senilizat complet. E intr-adevar atat de gustoasa, si usoara, minunata pentru vara.

    RispondiElimina
  6. Arata foarte foarte bine...buna prezentare

    RispondiElimina
  7. Hallo Nico!Am descoperit si eu acum minunatul tau Blog.Din pacate tot in fuga,tot in criza de timp ,dar din cite am obesrvat merita sa-l vizitez.Ai retete miununate,poze din vacante care imi stirnesc aminitiri placute..."MINUNAT" felicitrai!!!O sa mai trec ,deoarece am descoperit citeva retete(de ex. acesta reteta minunata) care au la baza ingrediente care de multe ori as fii dorit sa le pregatesc intr-un fel sau altul,dar nu am gasit o reteta adecvata.Asa ca, o sa revin cu siguranta.
    Mult succes in cntinuare si o zi minunata!
    Cu prietenie si respect
    Laura S.

    RispondiElimina
  8. Sorina, multumesc! Este si foarte bun fenelul preparat in acest fel....bineinteles daca iti place aceasta leguma.

    RispondiElimina
  9. Buna Laura! Ma bucur ca ai rasfoit cu placere agenda mea. Sunt atatea bloguri ,ca nici eu nu am reusit inca, sa le vad pe toate.
    Cat de curand, voi pune si o alta reteta cu fenel, care o prepar eu mai des, este cu sos besamel.
    Toate cele bune, te astept si alta data! Ciao!

    RispondiElimina

Grazie, i vostri commenti sono sempre graditi...
appena posso ricambierò la visita ◕‿◕

Seguo