Cerca ricetta o ingrediente...

Grissini



Una ricetta presa dal blog di Gnamgnam ,semplice e buona.

Ingredienti:
* 400g di farina
* 20g di lievito di birra
* 200 ml di latte tiepido
* 2 cucchiai di olio extravergine d’oliva
* un cucchiaino di sale
da mettere sopra, se vi piace
* semi di sesamo, papavero o rosmarino
......................................................

Nella farina disposta a fontana e mischiata con sale, ho messo al centro il lievito sciolto in latte tiepido insieme all’olio. Ho impastato tutto e ho lasciato lievitare per almeno 40 minuti. Ho impastato ancora, formato dei grissini, ho spennellato con latte , aggiunti dei semi di sesamo . Ricetta originale non prevedeva questa. Alla fine, ho messi i grissini sulla carta da forno unta d’olio, ho infornato a 200° (forno preriscaldato) per circa 20 minuti.










>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>




GRISINE

Ingrediente:

* 400 gr.faina
* 20 gr. drojdie de bere proaspata
* 200 ml. lapte caldut
* 1 lingurita cu varf de sare
* 2 linguri ulei masline
* susan ,mac, rozmarin ...facultativ
......................................................
In faina amestecata cu sare, incorporam uleiul si laptele caldut in care am dizolvat drojdia de bere . Amestecam bine si daca ni se pare prea tare aluatul ,mai adaugam putin lapte . framantam putin. Mi s-a intamplat ca la 200gr. faina am pus 100ml.lapte si era cam tare aluatul . Dupa mine mai trebuia si o lingura in plus de ulei ,data viitoare voi face asa. Lasam aluatul deoparte acoperit ,circa 40 minute.
Formam grisine de grosimea si marimea care ne place. Din jumatate cantitate faina, asa cum am facut eu, mi-a iesit o tava mare. Le punem pe o hartie de cuptor unsa cu ulei , daca vrem presaram susan sau mac, rozmarin si le dam la cuptorul incalzit , temperatura 200°, circa 20 minute. Ies crocante.

Nessun commento:

Posta un commento

Grazie, i vostri commenti sono sempre graditi...
appena posso ricambierò la visita ◕‿◕

Seguo