Cerca ricetta o ingrediente...

Torta ai peperoni / Tort aperitiv cu ardei gras

Una ricetta buonissima, presa dal blog di RICETTE SEMPLICI



Torta ai peperoni

Ingredienti:
* 1 vasetto di yogurt bianco (150 g.)
* 2 vasetti di farina
* ½ vasetto di olio
* 2 uova intere
* 1 bustina di lievito per torte salate,pizze
* Parmigiano q.b.
* 2 peperoni
* 1-2 cucchiai olio d'oliva extravergine
* 1-2 spicchi d'aglio

** usate il vasetto come misurino
.......................................
Lavate i peperoni, tagliateli a listarelle e lasciateli cuocere in padella con olio ed uno spicchio d'aglio, che, a fine cottura, eliminerete; devono diventare morbidi. Quando cuociono aggiungete poco acqua .Lasciateli riposare e raffredare. Nel frattempo, a parte mescolate in una terrina gli altri ingredienti, così da creare un composto cremoso e incorporate buona parte dei peperoni, mentre ne lascerete una piccola dose a parte. Prendete una tortiera, ungete con del burro e spolverate di farina , versate il composto e per ultimo sopra mettete quella piccola parte di peperoni.
Mettete in forno, lasciate cuocere fino a che non sia lievitata leggermente.
Forno a temperatura 180°-200°C , per circa 30-40 minuti.
Potete sostituire ai peperoni, qualsiasi altra verdura; le zucchine, melanzane, cipolla, etc.








Ho fatto anche con le zucchine /am facut si cu dovlecei.





>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


O reteta foarte buna ,luata de pe blogul sitului Ricette semplici.

Tort aperitiv  cu ardei

Ingrediente:
* o cutie mica de iaurt simplu (150 gr.)
* 2 cutii faina...folositi ca masura ,cea de la iaurt.
* 1/2 cutie de ulei de masline
* 2 oua
* 1 plic praf de copt pt.tarte si aluaturi sarate si pizze / puteti folosi un praf de copt clasic, dar fara sa fie vanilat )
* parmezan ras ...cat doriti...eu am pus 40gr./sau cascaval ,branza rasa
* 2 ardei grasi mai mari
* 1-2 catei usturoi
* 1-2 linguri ulei masline
* sare
............................................

Taiati ardeiul gras in fasii, puneti 1-2 linguri ulei si usturoiul in tigaie, caliti ardeii, adaugati putina apa ,ii tineti pe foc potrivit ,pana cand sunt moi. Scoateti usturoiul si lasati ardeii sa se raceasca. Intre timp amestecati bine , iaurtul ,ouale, uleiul, parmezanul, faina , praful de copt si adugati sare dupa gust. Dupa ce s-au racit ardeii, ii puneti in acesta compozitie. Tineti o mica parte din ardei, de pus deasupra. Compozitia o puneti intr-o forma rotunda cu un diam.de circa 20-24 cm. unsa cu putin unt si presarata cu faina, deasupra puneti ardeii; bagati in cuptor la o temperatura de circa 180°-200°C, 30-40 minute...pana cand vedeti ca este gata. Puteti folosi deasemenea si o forma de chec.
In loc de ardei ,puteti folosi si alte legume ,dovlecei, ceapa, vinete, etc.

9 commenti:

  1. Ce bine arata... cred ca e tare buna.. O sa o "fur" si eu ;)
    Nico, spune-mi te rog, praful de copt normal nu e bun? Am vazut ceva de la dr oetker dar e pt aluaturi dospite...
    Merci! Te pup!

    RispondiElimina
  2. Inca o intrebare si scapi de mine :P
    Ce diametru a avut tava ta?
    Mercik!

    RispondiElimina
  3. Noua ne-a placut foarte mult, a mancat o felie si pretentiosul meu de baiat.
    Edith, cred ca poti folosi si acel praf pt.aluaturi de care spui. Aici ,exista in comert un praf de copt alb, exact ca cel pentru dulciuri, decat ca se foloseste doar la tarte sarate ,pizze ,piadine. Spunea odata cineva pe forumul RC, ca exista ceva simil, de la dr.oetker si la voi...deci il poti folosi.
    Tava in care am facut, are un diametru de 24 cm. Poti sa intrebi ce vrei...nu ma supar. Te pup.Ciao!

    RispondiElimina
  4. Merci, sigur o sa o incerc si eu :) Deci cu praf de copt crezi ca nu ar merge?
    Ca ala pt aluaturi dospite de la dr oetker cred ca se lasa la crescut.. nu stiu sigur..

    RispondiElimina
  5. Edith...nu stiu ce sa-ti spun ?! Eu folosesc doar acest fel de praf de copt ...care este un produs separat de praful de copt, folosit in general ,pentru dulciuri. Aici, sunt trei tipuri de prafuri de copt:
    1.instant pentru dulciuri...pt.cuptor traditional si microunde...preparatul creste in timp ce se coace.
    2.instant pentru produse sarate...preparatul creste cand se coace.
    3.drojdie de bere in granule...lasi preparatul sa creasca, apoi il coci.

    Deci, uitate prin magazine, la un praf de copt pentru aluaturi sarate, care creste in timp ce se coace. Imposibil sa nu aveti ...zic eu....un produs in genul asta.

    RispondiElimina
  6. Edith , poti sa folosesti si praf de copt dar sa nu fie din acela vanilat. M-am uitat la compozitia chimica ,le cele doua tipuri de prafuri de copt care se gasesc aici... si este aceasi...doar ca la cel pentru dulciuri, are in plus arome...sigur vanilia.

    RispondiElimina
  7. Nico, super arata torta asta! Eu sunt innebunita dupa ardei ii pun aproape peste tot!Vreau s-o incerc zilele astea!

    P.S mi se pare sau ai modificat "fata" blogului tau? parca mi-l aminteam altfel!

    RispondiElimina
  8. Adry, sa sti ca este foarte buna ...cel putin noua ne-a placut, este asa pufoasa...si eu sunt moarta dupa ardei. Saptamana asta, vreau sa fac si cu dovlecei...apoi o pun si pe RC.
    Am modificat destule pe la blog...adevarat ...sper sa ma opresc pentru un timp. Pupici!

    RispondiElimina
  9. super , super arata tarata asta cu ardei...imi place si de aceea am s-o fac si eu..pupice :)

    RispondiElimina

Grazie, i vostri commenti sono sempre graditi...
appena posso ricambierò la visita ◕‿◕

Seguo